Ea spune, el spune

De Katherine şi Reger Smith

KATHERINE: Am fost casnică timp de paisprezece ani. Când cel de al patrulea copil al nostru a împlinit doi ani, am fost nevoită să mă angajez, pentru a-l putea ajuta pe soțul meu cu cheltuielile familiei şi cu taxele școlare ale copiilor.

Aşa că am început serviciul, contribuind  cu credincioșie cu partea mea până când copii au terminat facultatea şi noi am ajuns în stagiul ”cuibului gol”.  Dar eu am continuat să lucrez. Nu puteam sa particip la multe din activitățile plăcute  ale casei sau ale comunității din cauza programului încărcat pe care îl aveam.

Pe la vârsta de 62 de ani mi-am dat seama că lucram multe ore (ca pedagog într-un internat) şi că eram mai ocupată decât atunci când eram mai tânără. Soțul meu îmi reamintea că trebuie să lucrez până la 65 de ani ca să pot beneficia de o pensie completă şi că nu ne putem permite să ne pensionăm mai devreme.

Simțeam ca nu mai pot amâna. Începusem să resimt faptul că eram forțată să mă conform modelului de ”familie cu doi angajați” şi asta doar pentru a supraviețui. Aşa că pe la 64 de ani, m-am răzvrătit şi m-am pensionat. Simțeam cu tărie că bunăstarea noastră nu trebuia să depindă de locul meu de muncă, că Domnul nu a intenționat ca viețile noastră să fie  împovărate cu ”lucruri” şi că El se va îngriji de nevoile noastre.

REGER: Ca soţ şi principal planificator financiar al familiei, am intrat în panică. De-a lungul căsniciei am tot încercat să mă redresez după multele împrumuturi şi susținerea celor patru copii în școli cu educație creștină. Doar cu câțiva ani înainte de pensionarea  Katherinei, am început să economisesc sume modeste pentru pensionare.

Odată cu pensionarea ei am realizat faptul că vom pierde o treime din veniturile noastre şi  încă aveam datorii de  plătit. Am comparat  facturile lunare cu venitul nostru actual redus şi am început să mă enervez pe soția mea nu doar pentru că ne-a pus în situația unui circuit imposibil al banilor,  dar şi a unei reduceri  de 100 de dolari la pensia lunară. Se întrezărea o pensionare sumbră fără bani pentru activități obișnuite la această vârstă. Am început să mă cam îngrijorez.

De ceva timp ofeream pe lângă zecime, cam  șapte la sută din venitul nostru ca daruri pentru biserică. Am fost inspirat să măresc suma destinată darurilor la zece procente. Amândoi ne rugam ca Dumnezeu să ne binecuvânteze şi să ne ajute să putem să nu facem datorii. Rezultatul?

Eu însumi sunt pensionat deja de mai mult de trei ani şi Dumnezeu ne-a binecuvântat ”nespus mai mult decât cerem sau gândim noi” (Efeseni 3:20).

REGER ŞI KATHERINE: Iată câteva dintre binecuvântările trimise de Dumnezeu către noi:

Veniturile din pensie sunt mai mult decât suficiente.

Ne-am dat seama că am plătit deja zecimea la cea mai mare parte din pensia curentă.

Reger lucrează jumătate de normă, și din venitul realizat ne putem permite să  vizităm copiii, să călătorim pentru a ne recrea şi pentru a participa la alte activități plăcute.

Dumnezeu ne-a binecuvântat cu atâtea daruri neașteptate.

Am cumpărat un mijloc de transport excelent fără să împrumutăm bani.

Ne bucurăm de sănătate.

Găsim mare satisfacție lucrând ca voluntari la dezvoltarea unei noi activități misionare a bisericii pentru ajutorarea familiilor nevoiașe atât din biserică cât şi din localitatea noastră.

Iar a Celui ce, prin puterea care lucrează în noi, poate să facă nespus mai mult decât cerem sau gândim noi, a Lui să fie slava în Biserică şi în Hristos Isus, din neam în neam, în vecii vecilor! Amin. Efeseni 3:20,21.

Katherine şi Reger Smith, pensionari, sunt directori voluntari a misiunii sociale în  Pioneer Memorial Church din Berri

Traducere: Dia Dospinescu 

Experiența face parte din cartea Over & Over Again vol.2,  editată de Ronald Alan Knott.

Leave a Reply

