Cel mai bun mod de a zbura

De Victor Czerkasij

Lumea afacerilor este inundată de cărți, seminarii şi materiale audio despre managementul timpului. Când stau şi mă gândesc câţi bani am cheltuit pe astfel de materiale, îmi doresc să fi fost mai atent la modul în care mi-am cheltuit banii.  Totuși am învățat lucruri prețioase privind folosirea corectă a timpului. Și cele mai mari oportunităţi pentru mine au apărut pe timpul unui zbor.

Cândva  a fi pasager însemna să savurezi fiecare clipă a călătoriei, să citeşti o revistă bună și să mănânci alune pe săturate. Astăzi suntem luptătorii drumurilor, conectați la laptop şi mobil, scriind cu conștiinciozitate rapoarte sau  ocupându-ne de sarcinile de serviciu de la Terminalul D, Poarta 36 – şi mâncând alune.

M-am hotărât ca acest zbor să fie ca cele de altădată. M-am așezat comod în scaunul meu dinspre culoar, gata să plec de la Detroit către Amsterdam. Cu atât de mult timp înainte, mi-am împachetat  tot arsenalul pentru muncă în compartimentul pentru bagaje de deasupra scaunelor şi ca o tratație mi-am scos noua mea carte cu povestiri extraordinare despre Războiul Civil. În câști se auzea muzică în surdină. Nouă ore de citit şi relaxare erau premiul pentru zborul anterior în care am lucrat tot drumul. Ar fi trebuit să fie o plăcere – până când am auzit un copil plângând şi țipând.

Deja îmi imaginam cum se ridică părul pe creștet pasagerilor, zece rânduri în fața mea  şi alte douăzeci în spatele meu, rugându-se încet ca nu cumva acest copil şi părintele anexat să se așeze lângă ei.

Plin de groază, am observat pe fața mamei zâmbetul de recunoaștere a rândului şi locul… chiar lângă mine.

Cu toții ne-am lovit de situația în care trebuie să luăm decizii imediate. Putem spune sau face un lucru sau altul. Alegerea făcută ne poate determina  destinul. Și ceva îmi spunea că acest copil şi mama lui necăjită erau destinul meu.

În timp ce mama se lupta să așeze cu o mână bagajele în compartimentul pentru bagaje  în timp ce copilul furios o lovea, toată lumea a rămas uimită, chiar și eu însumi, când m-am ridicat şi am luat copilul în braţe.

”Aşa le place copiilor mei să fie ținuți.” Am zâmbit şi am întors fetiţa cu fața în jos pe brațul meu, săltând-o ușor.  Atât ea cât şi câțiva dintre pasageri au rămas cu gura  –căscată.

Surprinsă, mama şi-a exprimat aprecierea în timp ce înghesuia șervețele umede şi scutece în jurul scaunului. ”Mulțumesc,” a exclamat ea. ”M-am rugat la Dumnezeu să stau lângă cineva care să o înțeleagă pe Ava”.

Ava a început să gângurească.

Pentru următoarele 40 de minute Carol mi-a povestit cât de dificilă este viața ei de când a divorțat, şi cum nu a avut încă timp să treacă peste această durere din cauza nevoilor Avei.  Acum, aflându-se în zbor către Olanda, ţara ei natală, spera la un nou început.

”Nu ştiu ce voi face în continuare”  spuse, în timp ce o legăna o Ava pe jumătate adormită, ”dar sper să întâlnesc oameni drăguți, așa ca tine.”

În acel moment stewardesa a îngenunchiat pe culoar chiar lângă mine. ”Domnule,” a spus ,,vom agăța de tavan un leagăn pentru copilaș. Vă deranjează?”

Zilnic trebuie să luăm decizii. Pot să fac o alegere. Acele alegeri determină destinul.

”Nu,” am spus, ”Nu mă deranjează. Faceți orice este nevoie. ”

”Speram să spuneți asta” spuse ea, ridicându-se. ”Vedeți, toți însoțitorii de bord au observat cât de frumos v-ați purtat cu această doamnă şi copilașul ei, şi ca să vă mulțumim am dori să vă rugăm să ocupați un alt loc în față,  la clasa întâi  pentru restul călătoriei. ”

Aplecându-mă ușor peste Ava care dormea, am sărutat-o pe frunte şi i-am șoptit ”Mulțumesc.”

Aruncă-ţi pâinea pe ape, şi după multă vreme o vei găsi iarăși!  Eclesiastul 11:1.

Victor Czerkasij este director de primire şi recrutare la Southern Adventist University din Collagedale, Tennessee. Este membru al Bisericii Adventiste din Collagedale.

Traducere: Dia Dospinescu 

Experiența face parte din cartea Over & Over Again vol.2,  editată de Ronald Alan Knott.

Leave a Reply

