Fereastra băncii Cerului

De Bryce R. Hickerson

În orășelul situat la poalele dealurilor din nordul Californiei, undeva pe la  mijlocul anilor 1950, locurile de muncă erau rare. Am fost angajat ca şi contabil al unei instituții, cu o leafă foarte mică, de către un patron avar care reducea adesea salariile angajaților cum auzea cea mai mică știre ce putea indica şi cea mai mică posibilitate a unei recesiuni în viitorul apropiat. Pe la spate îi spuneam Laban.

Familia mea avea o gradină mare, conserva multe alimente, şi economiseau cât putea de mult. Casa pe care o cumpărasem era o repunere în posesie, aşa că am putut să depunem un avans foarte mic şi o rată lunară foarte mică.  Era desigur o casă care avea nevoie de multe reparații, doar că noi nu aveam banii necesari. Totuși am făcut cât am putut cu puțină vopsea şi câteva reparații minore şi am cumpărat la mâna a doua, o sobă mare cu lemne care reușea să ne ofere căldură în sezonul rece. Geamurile din față ne ofereau o priveliște minunată a dealurilor care ne înconjurau, ceea ce compensa starea casei.

În fiecare lună când primeam salariul, prima dată puneam totdeauna deoparte zecimea şi darurile. După aceea, plăteam rata şi utilitățile şi păstram ceva bani pentru benzina necesară unei luni. După toate astea rămâneam cu 70 de dolari pentru mâncare, haine şi alte cheltuieli neprevăzute.

Cum până primeam banii, rezervele de mânare începeau să scadă, soţia mea pleca împreună cu  cei doi copii ai noștri în oraș. De fiecare dată se oprea la bancă întâi, scria un cec în valoare de 70 de dolari pentru a primi numerar, şi apoi mergea la magazin pentru a cumpăra alimentele de bază şi alte produse care le foloseam în luna aceea. Mai târziu, în decursul lunii aveam să primim extrasul de cont şi cecurile anulate care fuseseră scrise.

Într-o lună, după ce am  îndeplinit procedurile bancare obișnuite, a sosit extrasul de cont dar nu era nici un cec anulat în valoare de 70 de dolari cu celelalte cecuri sau vreo dovadă că am fi scris un cec de 70 de dolari.

Am dus extrasul de cont la bancă şi le-am explicat că era cu siguranță o greșeală, deoarece știam sigur că soția mea a scris un cec de 70 de dolari, a primit banii şi a făcut cumpărăturile cu acei bani. Funcționara a notat informațiile pe care i le-am dat, inclusiv data când a fost scris cecul. A spus că se va uita la tranzacțiile din acea zi şi că mă voi putea întoarce mai târziu ca să aflu rezultatul.

Când m-am întors, mi-a spus  că în ziua cu pricina nu există vreo evidență a unei astfel de tranzacții în contul nostru şi că nu a venit nimeni ca să scrie vreun cec în valoare de 70 de dolari în acea zi în vreun alt cont. De asemenea mi-a spus că în evidența lor nu apare nicio scădere a fondurilor din contul nostru şi că balanța era corectă. Mi-a spus că pur şi simplu trebuie să nu mă mai gândesc la acest lucru. Bineînțeles că s-a gândit ca noi am făcut vreo greșeală.

Ştiam că am scris acel cec în acea zi și  ca dovadă aveam un dulap plin de alimente şi restul de bani rămași.

Nu știm care din ”miile de căi” a folosit Dumnezeu  ca să ne asigure acea sumă de bani atât de necesară, şi nici nu ne-am imaginat vreodată că atunci când a promis că ”va deschide ….ferestrele cerului”, una din ele se va dovedi a fi geamul de la ghișeul băncii.

Să ştii dar că Domnul, Dumnezeul tău, este singurul Dumnezeu. El este un Dumnezeu credincios şi Îşi ţine legământul şi îndurarea până la al miilea neam de oameni faţă de cei ce-L iubesc şi păzesc poruncile Lui. Deuteronom 7:9.

Bryce R. Kickerson este învăţător pensionat din Carmichael, California. Este membru al Bisericii Adventiste din Carmichael, Sacramento, California

Traducere: Dia Dospinescu 

Experiența face parte din cartea Over & Over Again vol.2,  editată de Ronald Alan Knott.

Leave a Reply

