Aruncaţi-vă plasele

De  Rudolph Carlson

A fost un adevărat eveniment când tatăl meu, pescar profesionist,  mi-a încredințat propriul său echipaj de pescuit în timpul sezonului pescuitului de primăvară pe coasta nordică a Lacului Superior.

După ce am lucrat din greu într-o vineri noaptea fără prea multe rezultate, am fost surprins să descopăr că încă eram doritor să mă ridic din pat pentru a  merge la biserică. De abia îi cunoscusem pe adventiștii de ziua a șaptea şi curiozitatea mea cu  privire la ceea ce credeau ei nu mă lăsa să dorm în acea sâmbătă dimineață. Oricum puteam să trag un pui de somn mai târziu în acea după-amiază.

Dintr-un motiv anume în acel Sabat mi-a rămas în minte ideea că Dumnezeu ne provoacă să intrăm într-un parteneriat cu El, în ceea ce privește problemele financiare. În timp ce cineva se ruga pentru daruri, am făcut o înțelegere cu Dumnezeu.  Am spus: ”Doamne hai să fim parteneri în partida de pescuit din seara aceasta. Nu-Ți voi da doar zece la sută din ceea ce voi câștiga; Te voi face un adevărat partener de afaceri şi vom împărți câștigul în două, fiecare câte jumătate.”

Echipajul s-a pregătit pentru pescuit cu o jumătate de oră după apusul soarelui, aşa cum specifică şi legea, aşa cum făcusem şi câteva nopţi înainte fără să prindem ceva. Am ancorat în râu, echipamentul special pentru pescuit de aproximativ 4,5 pe 3 m cu deschiderea de aproximativ 1,5 m aşezată în direcţia gurii râului. Echipamentul era făcut din plasă de sârmă sudată pe un cadru de fier cu două porţi de aproximativ 3,5 m deschizându-se pe diagonală faţă de deschidere pe fiecare parte. Peştii puteau să intre dar nu mai puteau ieşi. Pescarii folosesc o plasă specială de adâncime cu care adună peştii pe care îi pun în lăzi ce sunt aşezate pe 7 nivele într-o semiremorcă.

După ce totul a fost pregătit, unul dintre noi stătea lângă apă fiind atent la echipament, în timp ce noi ceilalți ne-am urcat în cabina camionului pentru a ne încălzi şi a încerca să dormim. Aproape de miezul nopţii mi-a venit rândul să stau de veghe. Până în momentul acesta nu prinsesem nimic.

Nu-mi începusem tura decât de aproximativ cinci minute când dintr-o dată plasa a început să se mişte spre  amonte! M-am uitat înăuntru  şi am văzut câţiva peşti mari pe care a trebuit să-i scot și să-i arunc în râu pentru că aşa cerea legea. Cu cât lucram mai mult cu atât mă tot întrebam: de ce tot intră peştii aştia mari în plasă? Aşa că m-am întors să mă uit în lac şi să încerc să îmi dau seama ce se întâmplă.

Acolo, de abia se zărea ceea ce părea un val singular, ce se îndrepta spre gura râului. Mi-am tras pe mine cizmele speciale de pescar care îmi veneau până la coapse şi am alergat în lac să văd mai bine ce se petrece. Valul era de aproximativ o jumătate de metru înălțime şi, spre mirarea mea, era format din peşti care înotau unul în spatele celuilalt. Stăteam acolo uitându-mă uimit până când valul m-a lovit, aproape să mă doboare. Acum întelegeam de unde veneau peştii aceia mari. Ei erau împinşi spre amonte de către bancul de peşti. Am alergat spre camion şi i-am trezit pe ceilalți membri ai echipajului. Am pescuit cât de mult am putut. Peştele intra atât de repede în plase încât primul camion a fost încărcat aproape imediat. În timp ce se retrăgea ca să facă loc celui de al doilea camion,  puntea camionului s-a rupt sub greutatea  pe care o ducea.

A fost cea mai mare cantitate de peste care o văzusem până atunci și de atunci încolo. Sabatul următor, eu şi cu Domnul am împărţit cei 1400 de dolari şi de atunci El a rămas partenerul meu pentru totdeauna.

”Copii”, le-a zis Isus, ”aveţi ceva de mâncare?” Ei i-au răspuns: ”Nu”. El le -a zis: ”Aruncaţi mreaja în partea dreaptă a corăbiei, şi veţi găsi.” Au aruncat -o deci, şi n-o mai puteau trage de mulţimea peştilor.Ioan 21: 5-6

 Rudolph Carlson este profesor şi director la școala elementară adventistă North Woods din Hutchinson Minnesota. Este membru al  bisericii  adventiste din Hutchinson.

Traducere: Dia Dospinescu 

Experiența face parte din cartea Over & Over Again vol.2,  editată de Ronald Alan Knott.

Leave a Reply

