Credință la Mall

De Tari C Popp

Avea 10 ani şi în curând avea să împlinească 11 ani, iar şcoala era pe cale să înceapă. Aşa cum făceam de obicei, am pus de-o parte o zi când doar eu şi Lauren să mergem la magazine să cumpărăm haine pentru şcoală. Amândouă aşteptam cu nerăbdare această zi, în fiecare an, însă în ultimul timp am început să mă îngrijorez când am văzut că  îi plac din ce în ce mai mult lucruri noi şi la modă.

Hotărându-mă să fiu pro activă, am ajutat-o să-și facă o listă cu hainele de care avea nevoie care avea nevoie, estimând cam cât ar fi putut costa fiecare în parte şi i-am dat 150 de dolari pentru aceste cheltuieli. Banii erau ai ei. Sfătuindu-se cu mine, ea avea să cheltuiască acești bani pe lucruri de care avea nevoie.

În timp ce ne îndreptam spre Mall eram bucuroasă că Lauren va căpăta o experiență folositoare. Credeam că am luat decizia cea bună când i-am stabilit bugetul, iar ea trebuia să fie foarte atentă când îşi alegea lucrurile  pe care voia să le cumpere. Acest buget era doar pentru strictul necesar. Și apoi în mijlocul acestui moment deosebit de educație părintească, mi-am adus aminte că uitasem de zecime. Ea nu dăduse zecime din acești bani.

Ce luptă a fost în sufletul meu în următoarea parte a drumului spre Mall! Dacă punea de-o parte zecimea, Lauren avea să rămână doar cu 135 de dolari. Acum nu mai credeam că ar putea să se încadreze în acest buget aşa că am fost tentată să păstrez tăcerea. Lauren ştia că are un buget limitat şi mă temeam că avea să se supere dacă i-aş fi amintit de responsabilitatea ei. Şi totuşi, nu era rolul meu să-i ofer o educaţie sănătoasă? Şi nu ne binecuvântase  Dumnezeu din abundenţă pe mine şi pe Doug în toţi aceşti ani în care am fost credincioși în zecimi şi daruri? De ce să nu trăiască şi Lauren aceeași experiență?

Mi-am făcut curaj şi i-am explicat lui Lauren ceea ce uitasem amândouă. Cu credinţa simplă de copil a fost imediat de acord şi chiar a sugerat că ar trebui să pună deoparte şi 5 dolari pentru daruri. În tăcere i-am cerut lui Dumnezeu să-i binecuvânteze dărnicia, şi  cei 130 de dolari cu care rămăseseră.

Pe parcursul zilei am fost încântate să găsim pantaloni la reduceri, bluze cu preţ foarte mic şi multe accesorii cu preţuri reduse. Găseam și eram de acord (asta fiind o binecuvântare în sine) cu toate lucrurile pe care le cumpăra. Totuşi mai rămăsese ceva de cumpărat de pe listă: pantofii pentru Sabat. Ştiam că banii rămaşi nu aveau cum să ajungă pentru perechea de pantofi de are avea atâta nevoie. Am mers din magazin în magazin fără nici un succes.

În final, ne-am îndreptat dezamăgite spre ultimul magazin. Ştiind că Lauren avea nevoie de aceşti pantofi, m-am gândit că ar trebui să-i suplimentez bugetul, exact cu suma pe care ea o pusese deoparte pentru zecimi şi daruri. Chiar în momentul acela ea mi-a întrerupt, plină de emoție, gândurile  spunându-mi că a găsit o pereche de pantofi care îmi vor plăcea chiar şi mie! Cu siguranță comparând toţi pantofii văzuţi în ziua aceea, aceştia erau minunaţi. Dar ceea ce ne-a încântat cel mai tare a fost abțibildul, lipit pe talpa pantofilor. Am calculat repede reducerea de 50 la sută scrisă acolo şi rămânea exact suma pe care o mai avea Lauren. Am dorit să  învăţ pe Lauren să facă cumpărături cu înţelepciune şi am reuşit. Punându-L pe Dumnezeu pe primul plan a văzut că banii rămaşi au fost folosiţi în cel mai bun mod şi a descoperit bucuria şi binecuvântarea de a deveni partenerul financiar al lui Dumnezeu.

Dezmierdările sunt înşelătoare, şi frumuseţea este deşartă, dar femeia care se teme de Domnul va fi lăudată. Proverbe 31:30

Tari C. Popp administrează departamentul de dăruire sistematică şi asigurări  la Universitatea Andrews din Berrien Springs, Michigan. Este membră a bisericii Pioneer Memorial din Berrien Springs.

Traducere: Dia Dospinescu 

Experiența face parte din cartea Over & Over Again vol.2,  editată de Ronald Alan Knott.

 

 

Leave a Reply

