Prietenie alături de orez şi fasole

De Valerie Hamel Morikone

Părea ca începutul unei zile obișnuite de Sabat. Am condus 50 de minute spre bisericuța noastră, pentru a ajunge devreme. Soţul meu a oprit pentru a mă lăsa acolo,  și ca de obicei, a mers mai departe către casa unui alt membru să vadă dacă  cineva avea nevoie să fie adus cu maşina.

Singură în biserică, mi-am făcut de treabă cu diferite lucrui: am dat drumul la televizor pe programul 3ABN(3 Angels Broadcast Network) şi am început să pregătesc pliantele pentru acea dimineață. Am auzit cum uşa din faţă s-a deschis şi s-a închis. Cum nu auzisem nici văzusem vreo maşină trecând prin faţa bisericii, m-am îndreptat  nervoasă spre intrare să văd dacă este cineva.

Acolo stătea un bărbat, purtând o pălărie neagră de cowboy, o cămaşă albă, blugi şi cizme de cowboy. ”Vă pot ajuta?” am întrebat eu prudentă. ”Am venit să particip la serviciile divine ale bisericii” a spus el.

În timpul serviciului divin m-am gândit la acest oaspete al cărui nume era Howard. Avea unde să meargă la prânz? Avea să-l invite cineva? Poate ar trebui să-l invităm noi! Dar locuim atât de departe de biserică! În plus, mi-am spus eu, nici măcar nu am pregătit ceva special pentru musafiri.

Când serviciul divin s-a încheiat, conștiința mea s-a liniștit puțin când am văzut că Howard a plecat. Însă soţul meu a spus că ar fi trebuit să-l fi invitat. Am plecat curând spre casă, dar într-o intersecție soţul meu dintr-o dată a întrebat  ”Nu este acesta vizitatorul nostru?” A arătat cu degetul spre un vehicul traversând chiar prin faţa noastră. Am întors maşina și  l-am urmărit până ce ne-am convins că era el.

Din nou soţul meu mi-a spus că ar trebui să-l invităm la masă. Gândurile mele strigau ”Nu,” dar inima îmi spunea că Domnul îmi oferă o nouă ocazie şi am spus repede da. L-am ajuns din urmă pe Howard, conducând în paralel cu maşina sa. Soţul meu a început să facă gesturi dinspre o farfurie imaginară către gură ca şi cum ar fi mâncat şi apoi să arate către noi. Howard a încuviințat din cap, aşa că am trecut în faţa lui pentru a-i arăta drumul spre casă. Maşina sa  a început să aibă probleme, așa că a parcat pe marginea drumului şi a venit în maşină la noi.

Ajunşi acasă, puțin nervoasă, am început  să aşez ceea ce pregătisem eu pentru un prânz simplu. Orez integral, fasole neagră câteva legume proaspete şi fierte şi pâine coaptă în casă. Nu era nimic special.

Howard s-a dovedit foarte generos în a-şi oferi ajutorul şi a spus că fasolea cu orez era mâncarea lui favorită. Ceea ce mă temusem să ofer la masă unor oaspeţi era chiar mâncarea preferată a acestui bărbat. Dumnezeu dorea să împart chiar și lucruri simple şi obişnuite cu alții.

Pe drumul înapoi spre maşina sa, Howard i-a spus soţului meu că el a ajuns să cunoască pe adventişti când s-a împrietenit cu un bărbat care era membru al bisericii.  Prietenul său adventist s-a mutat, aşa că Howard a făcut un drum pentru a-l vizita în alt stat. Datorită acestei prietenii, el a luat decizia de a se alătura bisericii. Dar, când s-a întors acasă şi a participat la biserica locală nu a găsit aceeași prietenie după care tânjea, aşa că a încetat să mai meargă la biserică.  Acum era în vizită la rude în statul nostru şi s-a hotărât să vină la biserica noastră tocmai în acest Sabat.

Ce bucuroasă am fost că am putut întinde mâna ospitalității acestui străin indiferent dacă mă simțeam sau nu pregătită pentru musafiri.

Domnul i-a zis: Ce ai în mână? Exod 4:2

Valerie Hamel Morikone este constructor de case în Williamson, West Virginia. Este membră a bisericii adventiste din Williamson.

Traducere: Dia Dospinescu 

Experiența face parte din cartea Over & Over Again vol.2,  editată de Ronald Alan Knott.

Leave a Reply

