Șapte luni pline de minuni

De Jack Stout

 În octombrie 1997, membrii bisericii noastre au hotărât că este nevoie să construim o biserică nouă. A venit cineva să ne arate  cum să strângem bani. Această persoană ne-a sugerat să mergem acasă  și să ne rugăm înainte de a decide cu cât am putea să ne angajăm pentru noul proiect.

Când am ajuns acasă  m-am dus în camera mea şi m-am rugat. M-am simțit îndemnat să mă înscriu cu 30.000 de dolari. Am stat de vorbă cu Dumnezeu spunându-I că nu am avea acești bani chiar dacă am plăti timp de trei ani. M-am rugat din nou şi am simțit același îndemn. M-am gândit că Dumnezeu știa ceva ce eu nu știam.

Nu mai aveam multe facturi de plătit. Casa noastră era simplă și terminasem de plătit ratele pentru ea. Aveam de plătit doar 500 de dolari  pe lună  rata pentru microbuz şi încă 700 de dolari pe lună pentru școala copiilor. Afacerea noastră mergea binișor – nu foarte bine, dar nici prea rău.

În decembrie,  m-a sunat un prieten care era agent imobiliar şi m-a întrebat dacă mai căutam încă o casă la țară. I-am spus că ne dorisem acest lucru  mai la începutul anului, dar că, datorită noilor angajamente nu mai puteam cumpăra. Mi-a răspuns că nu mă costa nimic să mă uit. A spus că proprietarii unei case au fost nevoiți să se mute deoarece nu-şi mai permiteau să o păstreze.

În ziua următoarea, ne-am îndreptat spre această casă. Era exact ceea ce noi speram, o casă pe două nivele, construită doar de un an şi jumătate, așezată perfect în mijlocul unui teren de 12 hectare. I-am spus soției că dacă Domnul dorea ca noi să avem această casă El va avea rezolva toate detaliile. Am făcut o ofertă şi apoi o vreo două contraoferte, dar proprietarii investiseră prea mulți bani în ea așa că am renunțat. Am uitat de această casă mai bine de o lună. Apoi am început din nou să ne gândim la ea  şi am făcut o altă ofertă. De data aceasta, oferta a fost acceptată. Banca a aprobat împrumutul şi ne-am mutat la începutul lunii mai.

În curând am început să am mari motive de  îngrijorare.  Şi pe bună dreptate. La scurt timp după ce am cumpărat casa, afacerea noastră a început să meargă prost. Am început să mă gândesc că am putea pierde această casă dacă nu reușeam să plătim rata de 1037 de dolari pe lună.

În luna iulie venitul nostru a fost aşa de mic, încât i-am spus soției că nu am cum să mai dau săptămânal banii cu care m-am angajat pentru construcția noii biserici, până când veniturile noastre nu ajungeau la un nivel acceptabil. Cam după o lună m-am gândit: Asta este o nebunie! Dumnezeu ar trebui să fie prioritatea mea.

Am început să dau din nou săptămânal pentru noua biserică, neştiind de unde voi face rost de bani pentru următoarele rate. De asemenea, am început să mă rog ca Dumnezeu să mă ajute să scap de datorii. Aproape imediat afacerea a început să meargă foarte bine, atingând cel mai înalt nivel pe care l-a avut vreodată.

Până în octombrie am terminat de plătit microbuzul care costa 13.000 de dolari. Lăudat să fie Dumnezeu! Am putut să plătim taxele școlare ale copiilor fără nici o dificultate. Lăudat să fie Dumnezeu! În noiembrie am reușit donăm ultimi bani pentru clădirea bisericii, bani cu care ne angajasem cu doi ani înainte. Lăudat să fie Dumnezeu! În luna februarie, la 9 luni după ce ne-am mutat, am reușit să plătim noua casă, cu aproape 9 ani înainte de încheierea contractului. Din nou zic: Lăudat să fie Dumnezeu! În acest timp, Dumnezeu m-a învățat trei lucruri importante:

  1. Nu poți da niciodată mai mult decât îți dă Dumnezeu.
  2. Domnul poate face lucruri mari într-un timp foarte scurt.
  3. Trebuie să ai credință și să te grăbești să împlinești promisiunile făcute lui Dumnezeu.

Știu că Dumnezeu nu alege întotdeauna să lucreze astfel. Dar aceasta este experiența mea. Sper şi mă rog ca prin harul Său, credința mea să fie la fel de mare indiferent de modul în care mă conduce. Slăvit să fie Dumnezeu!

Gustaţi şi vedeţi ce bun este Domnul!  Psalmul 34:8

Jack Stout este proprietarul unei televiziuni prin satelit în Muskogee, Oklahoma. Este membru al bisericii adventiste din Muskogee.

Traducere: Dia Dospinescu 

Experiența face parte din cartea Over & Over Again vol.2,  editată de Ronald Alan Knott.

Leave a Reply

